flitigt och pinsamt!

Idag har jag varit grymt duktig och vuxen! :D
Seminariet gick, jag tror faktiskt att vi klarade oss igen! Och nämnde jag att redovisningen som jag var så sjukt nervös för fick jag 4,5 av 5!! Bra gjort av mig tycker jag.

Sen tog jag en sväng förbi skatteverket, ja SKATTEVERKET och fråga lite om egetföretagande. Möttes av en jättetrevlig och tillmötesgående dam, med tanke på att jag kände mig hur missplacerad som helst så underlättade det mycket. Tyckte mina frågor var det dummaste, men hon svarade väldigt trevligt, och förklarade det hon kunde, sen fick jag en lapp där man kunde anmäla sig till en snabbkurs i "Nybliven företagare, det viktigaste inom bokföring, moms, F-skatt och arbetsgivarområdet." Bara den meningen kändes överdrivet vuxet att skriva :P
Men kursen är bara tre timmar, det går helt klart efter mitt schema....vore bra om man kunde lära sej de på tre timmar som jag i princip försökt i två år...HATA BOKFÖRING!!! Men ska försöka gå kursen, så allt går rätt till från början och jag gör min del i det hela.

Är så sjukt nervös för onsdag, känner mig spyfärdig typ...stressad och pressad....men jag SKA leverera! och ha skitkul!! Det kommer bli jätteroligt och jag hoppas hoppas hoppas att allt går som det ska på lördag.

Köpte sista julklappen idag, mammas, riktigt stolt över den! Hoppas hon blir glad!

Snubblade in på systemet idag också! Så jävla pinsamt!! Hade fått upp en ganska bra fart som avbröts av ett hårt föremål rakt över benen/magen. Det var "svängdörren" som SKA gå upp när man kommer men gjorde INTE, vilket ledde till att det nästan blev en kullerbytta in på systemet. Av ren reflex tar jag fram mobilen och kollar på klockan, tänkte om de stängt...fastän jag är fullt medvetan att klockan är nästan ett, mitt på dan! Backar, testar igen, ingen framgång. Kommer en äldre man och jag säger att det är stängt, men helt plötsligt öppnas dörrarna för han..? och jag är inte sen med att smita med. Kan ju alltid hoppas att ingen såg nått men någonting säger mig att vakten såg allt...han hade bra översiktsläge iaf, jag utmärktes nog rätt mycket i försök att stå på en och samma plats, när min överkropp var i systemet och underkropp utanför men man kan alltid hoppas...

Kommentarer
Postat av: Becca

Haha vilken syn, hoppas du inte gjorde illa dig bara!! Hoppas allt går vägen på lördag men det är klart det kommer göra! God jul o Gott nytt år!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback