Förvirrande....

...............förvirrande förvirrande.....direkt effekt, direkt tillämpning....tror ja fattat skillnaden nu, men bäst idag var axelssons kommentar när vi pratar om direkt effekt kläcker han "ok, och det är direkt tillämpning" helt förvirrad, roligare om man var med kanske men det var en klockren kommentar!

Inga mer föreläsningar denna vecka, sååååå skönt!! I morrn blir det ut å ta nån cider med jenkan, louise, madde och kanske carro och ullis vi får se, sen lördag bär det av till Stockholm och Streetstar!! Blir kul!! Ska försöka hitta lite folk till StreetSM här i maj.

Veckans låt: Mario Vazquez - Gallery
Störtskön!!

Nu tar jag helg! Hade gott!


Kommentarer
Postat av: Anna

Snorre :P
Försök hitta the ghostwriter nu.. På lördag blire ett krök, du ja o malle a la gbg? jiaa.. puss

2007-01-25 @ 18:11:28
Postat av: Madde

Nice blogg du har gums! får föja den så ja inte missar nåt i ditt liv ;) ses imån, puss puss, love ya!

2007-01-25 @ 21:32:21
Postat av: High Speed

Enligt svensk lag är det helt okej för en människa att ha sex med ett djur. Om man ligger med sitt husdjur rör man sig alltså inom lagens råmärken. Jag har faktiskt just köpt en hund. En söt liten mops, som jag alltså får ligga med om jag vill. Ingenting hindrar mig, inte ens lagen. Nu är jag inte typen som går igång på den typen av aktiviteter, jag bara konstaterar att jag får om jag vill. Men det finns vissa kriterier i lagboken kring detta. Jag får inte skada jycken fysiskt på kuppen. Jag måste alltså handskas varsamt med den lille när jag förför den. Inte smälla till den och sånt där. Dessutom och kanske framför allt: Jag får inte utsätta jycken för psykiskt lidande. Detta intresserar mig alldeles särskilt. Jag frågar mig naturligtvis: Vad menas med psykiskt lidande? Jag får alltså inte våldta min hund? Hon måste vara med på saken? Hur ska jag veta att den hund jag ligger med inte lider psykiskt av det? Hur ser jag det på en hund? Ska jag kontrollera vad den gör efter sexakten? Om den smyger till duschen, sitter på huk i en timme och gråter så ska jag kanske förutsätta att den inte mår bra av sexet.

För att den här lagen ska fungera borde den möjligen komma med en liten "checklist" så att man enkelt kan kontrollera om ens husdjur tycker det är okej att ha sex med husse. 1. Din hund borstar tänderna alldeles efter du har kysst den - jycken är inte med på det. 2. Din hund klagar på huvudvärk alldeles innan du brutaliserar den - jycken är inte med på det. 3. Din hund sitter ibland apatisk och stirrar på en fläck - jycken är inte med på det.

Jag hoppas att ni alla förstår var jag vill komma. Vi lever i ett land med en lag som är både otydlig och obehaglig. Man kunde tro att den är vårt sista arv från 1800-talet. Är jag ensam om detta, eller finns det fler som tycker att det kanske borde vara olagligt att ligga med djur? Kan vi inte vara överens om att det inte är normalt?

Jag vill vara en liberal snubbe. Jag vill kunna säga ?anything goes? om saker och ting här i världen. Men när jag tänker på människor som har sex med djur och kommer undan med det genom att säga ?jag var försiktig? så mår jag inte bra i kroppen. Hundar ska man klappa på. Inte spänna på. Håller ni inte med mig om det?

2007-01-27 @ 00:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback