Underbart!

Helt underbart!! Hade min första klass för i år, åk2 på kronoparksskolan, nära och bra! Vilka underbara ungar! :D

Påvägen ut från skolan lyckades jag bli "uppraggad" av två killar, som antagligen inte är äldre än 15 år...eller vad man är när man går i nian...? lite småroligt, de hade självförtroende till max :P kunde inte låta bli och flina med tanke på att jag är minst 6år äldre...haha...

Vet inte...kanske såg jämngammal ut när ja gick där i min baggydress och skivfodral i ena handen och vattenflaska i andra, ingen aning...men folket i denna lilla stadsdel slutar aldrig att förvåna mej...
Förvånad är nog ett mildt ord att använda för vad som hände häromdan.

Jag och Gson hade fixat pizza och rulle och skulle hem till mej o bara ta de lugnt, som alla vet bor ja i ett såkallat "bostadsområde", inte så svårt att se in till sin granne. 

Byggnade innan min drogs jag till att titta åt vänset i ett fönster på nedervåningen, rummet var helt upplyst, vägen går precis utanför, även om man inte tittar in ser man in automatiskt. 
Synen var: en "kraftigare byggd" man/kille i soffan med inte en tråd på kroppen, en toarulle bredvid på bordet och en viss tidning framför sig...ja....ni fattar nog resten...
Jag vet naturligt blabla...men ingenting jag känner för att se varenda gång jag går och handlar...så idag för säkerhets skull valde jag en annan väg!

Men jag trivs här, säg vad ni vill om kronoparken, kalla det "förorten", eller rent självmord att visas i krp centrum efter elva, visst det är både och men enda anledningen till att jag skulle vilja flytta är för att vara närmare stan, men just nu skulle jag inte vilja byta nått annat mot mitt hem som enligt mig är det bästa området som har det bästa av båda världar, bra och dåligt!

Har suttit och ringt runt till alla mina elever på studion som jag har på måndagar. Tiden har ändrats för min föreläsning ligger då, hinner ha min vuxengrupp men inte min ungdom...bytt till söndagar nu och tråkigt nog ser de ut som jag kommer förlora några elever jag haft ett tag...älskar verkligen den gruppen, får hoppas de kommer tillbaka nästa termin.

Nu blir det plugg, Investering och finansiering, hade jag fått välja hade min utbildning bara varit marknadsföring, projektledning och roliga ämnen...jag hatar det! Men jag är fast besluten och bli klar, så nu j*vlar blir det räkna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback