"från pundarfest till carolafest"

Ja, då var nyårsfirandet avklarat! Måste säga att det både var bra och dåligt, den dagen är lite överskattad. Men det blir ju inte roligare än vad man gör det till, och tro mej när jag säger att vi (jag, syrran, Li) gjorde vårat bästa för att det skulle bli ett bra nyår och jag tror att vi lyckades! Utvärdering av kvällen blev, sjukt kul men flummigt och knas...

Vi förfestade hemma för att sen dra vidare på en fest, som var en såkallad "pundarfest", ursäkta uttrycket, det kan ha en negativ klang menar inte att döma eller nedvärdera någon. Träffa några schyssta och trevliga människor, men vi kände oss inte riktigt hemma där, been there done that, så efter tolvslaget och masssa "gott nytt år" bestämde vi oss för adjö och dra vidare.

Mötte upp Li:s dansare och kom till en ny fest, som vi döpte till Carolafest, så sjukt dålig musik men trevligt folk. Adrig fattat grejen med carola? Det är ju totalt omöjligt att undvika henne, varje högtid!! så går hon hand i hand med tomten vid jul och påskharen vid påsk etc!?
Men vi var på G, vardagsrummet gjordes om till ett dansgolv och vi dansade och sjöng hela natten till 90tals klassiker och carola. Jag vet att jag precis skrev att jag inte är ett Carolafan(ingen av oss är för den delen) men ändå sjöng vi med och kunde texterna till alla låtarna som den grymma playlisten bjöd på.
Nångång vid sex tiden utan röster, krafter och den sociala förmågan ville vi bara hem och sooooova. Lycka till och få en taxi!!
Tur nog(nästan) fick en av killarna tag på en taxi som han stoppa på gatan men vi var fem pers så vi var för många...så då fick vi ta saken i egna händer jag och Li gick på uppdrag: kapa en taxi
En taxibil saktar in och vi bara hoppar in innan han hinner reagera till slut lyckas han säga att den är beställd och att han inte kan köra oss varpå Li inte var sen med att kontra, ja men det är vi! vi har väntat aslänge!! hahah...
Det blev ett rätt lyckat nyår! Jag hade sjukt kul, men flummigt...

Finns inte ett normalt kort på oss....
image176
snygga miner....

       


Totalt vändt på dygnet, vi gick upp fyra idag...fick nått ryck och ville hem, så det blev hem tidigare än väntat och nu är jag här, äntligen är jag hemma.

Det var den tråkigaste hemresan jag vart med om! Ingen musik på TRE timmar!! Glömde min mp3 hemma...Thank God för mobilen, för där satt jag själv omringad av i princip all dagens teknink som finns...typ bara unga på tåget, sitter med sina datorer, mp3 och minitv.

Höll på och dö av skratt när jag stog på perongen och väntade på mitt tåg. Det kommer en kille i min ålder ställer sig bredvid mig lite "coolt" och ska tända en cigg. Han tar upp tändaren för att tända ciggen och kapooff  värsta lågan, han typ brände upp näsan och ögonbrynen såg de ut som...hahaha...
Jag vet...jag är knäpp, jag är skadeglad(även när de gäller mej själv), jag är jag!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha ser ut som att min tröja flygerå ja sitter still

2008-01-02 @ 01:19:03
Postat av: Erika

Haha kul! Skämdes han då? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback