Integritet och respekt..? Lycka till i dagens samhälle!

Ok! Nu är jag seriöst irriterad! Ni kanske inte tycker att det är så stor grej, och nej det är det inte heller. Men man har för fan ingen integritet eller någonting privat i dagens samhälle. Ska berätta vad jag snackar om...

Anna ringde precis, och säger att jag är med på såkallade "vimmelbilder" på nattklubben vi va på, på juldagen. Jag går in på deras sida för att se vad det är för kort hon pratar om och det är inte ett utan TVÅ!

Jag minns tydligt när "fotografen" tog den ena bilden för jag var påväg ner för trappan och han fotade "diskret" i förbifarten utan att ta upp kameran. Jag såg bara att det blixtrade och jag gick fram till han och sa tydligt att jag inte ville vara med på några vimmelbilder varpå han bara flinade och gick iväg.

Det andra kortet är på på mig, Anna och Linda...varav jag inte är medveten om att han fotar mig, Anna försöker duckar och Linda ser in i kameran....ja menar om man duckar är inte det ett tydligt tecken på att man INTE vill vara med...?
Har inte jag rätt att säga att jag inte vill vara med och bli lämnad ifred?
Det som gör mig mest irriterad är att jag sa till han tydligt att jag inte ville vara med och ändå är det kort på mig uppe....jag menar, av flera tusen pers är vimmelbilderna till störrsta delen på mig och mina polare, vad är grejen? 

Och nu är det JAG som måste skriva in ett mail för att de ska ta bort bilden på MIG, som inte ville vara med från början.
Respekt och integritet är inte värt någonting.
Ok, om bliden hade varit ut över dansgolvet och jag var där eller nått liknande. Vad hände med att fråga, vill du vara med på kort eller kan jag ta ett kort...? Tänk om man av någon orsak varit med om någonting i sitt liv där man hade hemlig identitet? LYCKA TILL i dagens samhälle!

Det är inte bara de förbannade vimmelbilderna som stör mig, för visst har jag varit med på några (när fotografen frågat om ett kort), det är hela dagens samhälle, försäljare som ringer upp en, ja menar..har ja gett dej mitt nummer? Listan kan göras lång.... och jag är trött, nu blir det soffan och tv.

Kommentarer
Postat av: Erika

Du har så rätt! Helt sjukt egebtligen... Och skrämmande...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback