Jag är ond!

Fattar inte!! Finns det verkligen så ego människor!?? Detta inlägg känns nästan lite taskigt med tanke på att det är om en tant på säkert 50 år eller nått....men ja kan inte låta bliiiii...

Hon kom väl på att hon skulle plugga dans på senare år så det är vad jag är fast med på kvällskursen. Svär att hon är där bara för att irritera!! Hon är helt vrång.
Vi skulle dela in oss i grupper, vilket vi gjorde, hon kommer och frågar om hon kan va med.
Visst!! The moore the marrier!! Snacka om misstag Branca....

Delkurs ett slut nästa tisdag och en sista redovisning som är en kort dansföreställning, tema, musik, koreografi, kläder, rekvisita...allt ska va klart då. Hade två timmar på oss...funka bra, till hon kräver och höra KLART ALLA låtar vi har att välja på, vilket är totalt omöjligt på TVÅ timmar!!
Sen vill hon att vi ska dansa till nån Mozart låt, vilket är näst intill totalt omöjlig om man inte är prima ballerina, vilket ingen av oss tyvärr är...inga trummor, slag eller nått i musiken ju! Sen äääääntligen, kom på en bra grund som alla tyckte va bra och vi börjar dansa, jenny börjar på att bli röd i ansiktet vid det här tillfället och de andra försöker hålla sig från att hoppa på kärringen när de snackar och försöker förklara...

Hon nickar, "jag fattar de blir bra" typ...vi sätter på musiken så börjar hon hoppa runt och hålla på med jag vette faaan...sen börjar hon rätta mina steg...?
Veronica stoppar musiken, irriterad förklara igen....Ok, hon fattar vad vi försöker göra och är med! (trodde vi) 
"Gå in efter en åtta, vi sätter på musiken och räknar in" så börjar hon IGEN!!! Hoppa runt....
Mitt tålamod håller än...de e lugnt! Vi har litte mer än en timme kvar, de här kommer gå bra, fortfarande positiv!
Vi förklarar för tanten igen, SAMMA sak igen!!! Detta gjorde vi om och om 100ggr, på med musik, hon börjar göra sitt eget, vi stänger av och igen och igen och igen....
Det var efter sådär EN TIMME med detta som mitt tålamod började på och ta slut, brukar ha bra tålamod, men nu funkar de inte längre, de andra var redan i hatstadiet vid detta tillfälle...
Hon tar ju ingen hänsyn till gruppen överhuvudtaget....
Ja menar...hon fatta ju, de va bara de att hon inte ville...

Nu helt plötsligt vill hon "improvisera", jaja...låt kärringen improvisera då om hon vill, kanske kommer nå vart då detta funkar ju inte...sätter på musik....hon hoppar runt igen...sluta med att alla hoppa runt för att göra henne nöjd, tiden går vi kommer inge vart...ja menar...vem vill kolla på folk som bara flummar runt till musik..? Ingen början, slut, samspel....nada!

Jag pallar inte längre, stänger av musikhelvetet, tar tag i saken och vi går vidare och hon får helt enkelt hänga på, orka älta samma sak om och om igen om hon vägrar. Då börja hon hänga me fast med en missnöjd min...knepig tant asså....fatta ju vad alla var överens om men hon vägra göra det, men lixom...säg INNAN musiken är på...annars sitter man ju och funderar på va fan hon håller på me!?? Förklara ju inte lixom...bara flumma när man fråga....

Roligast är mitt i lektionen, Cecilia(lärare) kommer in, så låtsas hon va ledsen och utstött, sen när Cecilia går så börjar hon med samma igen! Personlighetsförändring eller...!?
Efter lektionen går hon och pratar med läraren och "beklagar" sig....snacka om lågstadiet..?
Ja menar vem tvinga henne och va i våran grupp om hon e såååå missnöjd? Jo, för de andra redan jobbat med henne och vägrar göra de igen
Jag låter som en bitter gammal pensionär men jag kan helt ärligt säga att jag försökte lyssna och låta henne förklara och göra på hennes sätt, man har ju hört att äldre är klokare...men om det inte leder nånstans på en timme är det nog dags att byta taktik...hon totalvägra ju lyssna på oss, bra grupparbete eller!!? Det är väl då man ska SAMARBETA!?  Lycka till med nån som jämt ska gå mot strömmen...om ens samarbete inte funkar i någon grupp alls borde man inte tänka om lite då...?

Ja, ja veeet... I-lands problem, jobbig värld vi lever i folk, brukar inte reagera på sånna grejer men nu e det så att jag har en blogg....=D

Har kommit fram till att jag är en ond människa nu också....men asså...ja pallar inte.
Ansvarar inte heller för antalet svordommar i inlägget.

Så nu har jag klagat klart, va bara tvungen.



Men jag är inte bitter....

Kommentarer
Postat av: Anita

Fyfan vad irriterande! Måhända att det är ett i-landsproblem..men ändå:)

Postat av: Malle

HAHA, branca då! men jag förstår dig, man blir vansinning på sånt där! hoppas vi ses i helgen :)

2007-02-28 @ 14:12:44
URL: http://mallenilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback