Vilken(a) byracka!!

Där gick jag i min lilla värld i lugn och ro och helt plötsligt börjar det skälla från alla håll och kanter!!

Jag kollar runt och ser att jag är omringad av hundar och deras ägare och jag har på något sätt hamnat I MITTEN!!!
Va ganska lugn i början men fick panik rätt snabbt :P så ja stog där halvt paralyserad och undrar "vad fan gör jag nu!!?"
Ett tag fick jag en (vad jag för tillfället tyckte lät smart) ide och funderade på att lägga mig ner och låtsas vara död, men efter sådär tre sekunders eftertanke (kändes som en evighet för övrigt) ångrade jag mig.....för det första: mycket kallt ute, för det andra: man är rätt försvarslös när man ligger ner och för det tredje: det fungerar väl bäst på björnar!?

Ok, vi går vidare....jag skulle ju kunna kuta för livet, om jag lixom på nått sätt springer förbi den där minsta hunden av de  tre men risken är rätt stor att de där j*vla byrackorna blir ännu mer uppspelta och springer efter med ägarna släpandes i kopplet.
Ingen av ägarna verkade ha kontroll över de förbannat högljudda och skrämmande fyrbenta irritationsobjekten (just för tillfället). Jag bara kände hur jag ryckte till varenda gång de skällde och bara kom närmare och närmare...panik!
Jag ser ett träd i närheten, kan ju alltid klättra upp där...men det känndes inte så lockande för trädet var bredvid bulldogen....typiskt att det skulle växa just där!
Iaf så löste det sig till slut, medan jag stog där och funderade på mitt öde så drog alla iväg sina "väldresserade hundar" åt varsitt håll och jag kunde fortsätta min lilla vandring.

Misstolka ej, älskar hundar!! Men man behöver kanske inte gå med den i fritt koppel om man inte har kontroll!? Så hamnar man i en sån situation ska man stå still och försöka vara osynlig.

Knät har börjat fungera igen!! AloeHeatLotion är grymt!! Så idag blev det dansstudion och en rolig klass med mina elever.

Veckans reklam är iaf eniroreklamen,hur kul som helst!!
"NYA! Eniro.se! NU!.....bättre än nånsin´!"


Nu blir det duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback