Första inlägget

Försöker komma på nått annat att skriva än "jaha...då har man skaffat en sån här åxå..." som alla andra, men kommer inte på nått så det får bli!

Idag är det måndag och nya kursen startade, hööööken!! Det började positivt men efter sådär 5min började känslan avta och efter föreläsningen gick en nedstämd jag ut å bara tänkte på all litteratur som han räkna upp som måste läsas...vilket påminner mej, att jag måste köpa lagboken också, som för övrigt kommer att bli min bästaste bästis två månader framåt. Bli inte svartsjuka mina underbara vänner, den kommer ALDRIG kunna ta er plats!!

För det första: Den kommer ge mej ångest mer än glädje när det är fest (tror seriöst inte att alkoholintaget kan påverka denna slutsats på något sätt)

För det andra: Alla kommer stirra och undra vad det är för idiot som går och bär på en tung tjockis klädd i rött med guldiga detaljer.

För det tredje: Vem ska jag snacka med om mina problem!!?? Ifs...den e nog rätt bra lyssnare men frågan är hur bra gensvar man får..? "jo...så jag hällde drinken över idioten och gick därifrån" (inte för att det händer allt för ofta men man vet aldrig...) "Då ska vi se...du har brutit mot personfrihetslagen, lag 645, sidan 775."

Ja...ni fattar, kan ju sitta här och räkna för och nackdelar hur länge som helst men det orkar jag inte.



Idag var det terminstart på dansstudion också!! Heeelt underbart och undervisa igen!! Hade min ungdom/vuxen grupp idag, jättenöjd med den. Det är filmtema i år, filmen de ska ha är RIZE!! Det lär det inte vara någon annan som kommer att ta, eller rättare sagt ingen annan FÅR ta den!! En dokumentärfilm om krump och clowning, battles och sånt, kommer bli hur grymt som helst!!!
(Krump och clowning är dansstilar som kom till 1992 som en "revolution" mot det som hände med Rodney King. Dansstilarna är som ett alternativ mot gäng och droger, och kommer direkt från gatan, lika bra och förklara så alla fattar :P)



Mina elever på Dansstudion

mina elever på Dansstudion




Det var allt för idag! But I´ll be back.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback