Rallycross i Höljes

Japp, det står HÖLJES!! and i´m proud of it! För det var en sjukt rolig och skum helg! Känner för att skriva lite så jag har en känsla av att det kan bli ett långt inlägg, med ingenting vettigt så den som inte orkar läsa får gärna sluta nu! 

I torsdags kom en seg och dryg Tess upp för vi skulle bränna våran traditionella Höljesskiva, med andra ord...ful musik som man bara måste ha! Packa lite fort sen blev det sleep over hos henne, men eftersom frökenT hade sovit till ca kl.15 på dagen så var hon såklart pigg så det blev långpromenad mitt i natten, och en massa Buzzspelande. Var rätt grym för att vara min första gång, tog förlusterna som en bra förlorare, dvs. slängde allt i väggen och massa otrevliga ord råka glida förbi. Men den sidan måste väl komma fram ibland också. Promenaden bar av ner till n-strand och handla lite godis, där Tess vid kassan försöker dumförklara mej, men sej själv ännu mer...så det fick bli snabba ryck och kuta därifrån, syndes på expediten att han blev lite fundersam, men men...
Messa lite med Nybbe, vilket jag inte tror han har nått minne av...va lite sugen på att följa med och festa, men det stog inte högst upp på listan att släpa mej själv till kronoparken igen.

Fredagsväckningen var den värsta jag vart med om! "Han är en player..." på högsta volym, men för att stänga av den helvetiska väckningen var jag tvungen att kräla över Tess, och där kom min lata sida fram så det var bara ligga där och digga med till fröken bredvid vakna till liv. Kickers kom och hämta upp oss blev lite shopping på Bergvik, fick hjälpa stackarn i kassan han va så nervös och hitta ingenting, så jag räkna upp alla PLU nummren åt han, vaddå arbetsskadad? Tänkte vi skulle åka iväg vid tio men det råkade bli runt ett två....och mot Höljes blev det!
I år intog vi Tess farmors källare, det var fullt hus. Sen blev det dags för fest och en händelserik kväll blev det, både bra och dåligt...
Satt och förfesta hemma, sen bar det av mot banan och campingen, men när vi väl skulle åka hade bussarna slutat gå, det finns ingen taxi och alla är lika fulla så det blev till och vandra dit...men påvägen mötte vi några norskar som erbjöd skjuts på pakethållare och det tackar man inte nej till. Men den turen höll inte så länge för vi skulle lifta, vi stoppade nån buss och fick skjuts bort till banan, och till öltältet blev det! Det var hur kul som helst, dansa och hoppa ända till det stängde, men folk taffsa lite väl mycke, efter en stund kolla vi runt och där stog jag, Tess och Kikki mitt bland alla killar och "Dalslandsgrabbarna" med lysgröna tröjor hade gjort en ring runt, detta märkte vi typ vid stängning så det var dags att dra. Påvägen hem blev det "tjaffs" mellan mej och Tess, vilket jag fortfarande är förvånad över...ALDRIG bråkat förrut, och riktig catfight blev det! Med dragning i håret och hela köret, tror jag aldrig vart så arg i hela mitt liv, trodde jag skulle nita till henne när hon gjorde så, och hon var nog inte långt ifrån hon heller. Skrek ju så förbannat, det tar ett tag innan jag tänder till men ja orka inte snacka lugnt till slut så det blev och skrika tillbaka, vilket ledde till att Kikki örfila oss båda, stoppa en bil som skulle köra hem oss, eller snarare kapa den och slängde in mej och Tess i baksätet och där satt hon framme med chaufförn och snacka svenska när han var engelsman!! Va säker på att det var en svensk även dagen efter, rätt kul.

Kvällens höjdpunkt: Kikkis vurpa ute på gården som hon absolut inte minns, glider som en pingvin över gruset tar inte ens emot sej utan bara ramlar ihop. Finns sjukt roliga kort från det men fick bara lägga upp det som är här nere....
Sen såklart snygga polisen!!! Trevlig va han också..

Kvällens raggningsreplik: Ska du med på efterfest, visas naturfilm i min vanen.
Kvällens miss: Dansa bredvid Tess, fick mej rejäla duschar av cider. Klibbigt värre. Och min vita kjol är grå nu...man ska inte ha vitt på landet....


Lördagens uppvaknande var inte heller den bästa, alla mådde skit. Men till slut orkade vi på nått sätt vakna till liv och dra oss bort till banan igen för att se tävlingarna. Då fick Tess och Kikki för sej att dricka därborta för att bota bakfyllan, men ja orka inte, alkohol lät inte så lockande just då. Stog och kolla tävlngarna, en fransman gjorde världens vurpa med bilen mitt framför oss, såg lite läskigt ut...den bara flög runt och var helt sönderslagen. Va påväg och hoppa över stängslet och se hur det var med han, men det finns ju personal till det. Stog tydligen en fransman bredvid oss och han blev INTE glad, så tog försiktigt några steg åt sidan....Helt plötsligt börjar det spöregna från ingenstans, ja och Kikki sprang till bilen för att hämta våra tröjor eftersom Tess redan hade med sej sin, men det var ingen ideé och va kvar, det bara öste ner så vi skulle åka och hämta upp Tess och åka och handla. Vem fick aggera chaufför om inte jag!?? Råka stå mitt över vägen med värsta traffiken för alla skulle hem, gasar som en dåre utan att släppa kopplingen så de lukta brännt i hela bilen, blinkersen är på lite hur som helst, tror Kikki fick hjärtattack under den blituren, men vi överlevde!! och det är väl det som räknas?

Nu skulle vi in och handla innan vi åkte hem, men allt va helt blött så det blev och strippa, en stor huvtröja fick aggera kjol också för mej, så det blev kortkort, tess körde wet t-shirt looken, ganska genomskinligt med vitt linne, och Kikki körde no t-shirt, men hon va mest påklädd, hade en jacka iaf....som hon råka glömma dra upp hela vägen, och kommer på det inne i affären, inte så smart...det gällde att handla fort så ingen såg en.

Dags för fest igen!! Men denna gången hann vi med bussen in, satt ganska trevligt folk på, mest norskar. Tappa såklart bort Tess, inge ovanligt men jag och Kikki stog längst fram och rocka till The Refreshments, men vi missa såklart "Miss you miss Belinda" för då var Kikki tvungen och ta en toapaus. Fotografen där va lite rolig, tror han har en hel rulle med bara oss, men sen när vi upptäckte att han tog kort var inte Kikki sen med att posa. Han va schysst!!  När det var slut blev det vandra till Fernandos scen, inte lika bra, körde trippelbugg med Rosen och Kikki sen gick vi iväg och försökte få tag på Tess.
Fick skjuts hem av Peter, schysst kille med j*vligt snygg bil!! Jag stog tydligen för underhållningen under kvällen, men det var ju kul att han tyckte det var roligt! Hela huset gick typ upp så vi satt och snacka lite sen var det sovdags igen.

Uppvaknandet: Jag: blå och svullen på hela ovanfoten, Kikki: svullen haka och blodiga knän, Tess: inga skador än
Kvällens höjdpunkt: Allt underbart folk!! Var en fördel och vara tjej.
Kvällens raggningsreplik: Tycker du jag är snygg eller ska du med mej hem?

Söndag vaknade jag piggast av alla!! Tess var nog full när hon vakna tror ja och Kikki hade vart på äventyr hela natten så hon va inte heller så pigg. Men fick upp alla och vi åkte till banan och kolla finalerna efter mycket disskution om vi skulle hem igår eller inte, jag hade inte direkt något val, var tvungen och ta mej hem.
Lasse Larsson vann iaf, sen skulle vi hem och gena över älven för att slippa traffik. Micke (Tess pappa) och nån norsk var redan över men jag, Tess, Kikki försökte balansera oss över alla stenar och rinnande vatten, jag kom inge vart själv så ja vart tvungen och hålla i Tess och Tess höll i Kikki för att inte ramla pga mej....måste sett kul ut men roligast var när Tess tappa skon och tar inte upp den utan..."oj, min sko..." och låter den flyta ner för älven. Norsken som gick först över hade precis fått på sej sina skor, och där står vi mitt i älven han bara tittar på oss suckar och springer efter den med skorna på....kommer tillbaka med den och halvt kastar den på Tess, hahah....
Kom hem runt halv ett i natt iaf!

Fick inte så många kort för en viss person ändra inställningen och jag skulle ändra tillbaka men det funka inte så den kunde inte ta mer kort...men här är det som finns:

            

            

Jag och Rut (rolig farmor)
         

Laddat för fest!!
        

   

Tess sover i "gropen", Jag dagen efter, en dusch och sängen igen...gillar mitt täcke!
  


Kommentarer
Postat av: Malle

så du lever min vän.. kom på att vi inte har setts på alldeles för länge, saknar dig :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback