Vårruset

Japp, då har man sprungit Vårruset i spöregn typ. Men det var hur kul som helst. Friskis och Svettis till uppvärmning och Peter Siepen med sin färgglada make och outfit. Identitetskris lr?
Va över nio tusen som sprang i år, va grymt och se alla göra samma uppvärmning, men hon som stog på "scenen" framför oss från Friskis och Svettis gjorde lite halvskumma rörelser med händerna så vi gjorde en egen tolkning av uppvärmningen och dansa lite halvt igenom den, mycke roligare...jag är ingen aerobictjej.
Hamnade i tredje gruppen som startade, så min grupp, Dansstudion, jogga lite i början första kilometern sen gav alla upp, utom jag och Petra! Sprang hela 5km men de gick inte och ta sej förbi allt folk, så det blev köa,sicksacka och kors och tvärs...tänkte klara på 20 min men det funka inte...vi kom i mål efter ca en halvtimme, så nästa år blir de till och starta först så ingen är i vägen.
Men grejen med det hela är att jag faktiskt kom i mål!! Jag kom i mål!! Finns nog inte nån kassare person än mej på att springa, andas fel, springer fel, allt är fel och jag får jämnt ont i höfterna!?? Fattar inte hur ja lyckas...men ja känner att nu i efterhand att det kanske inte var så smart och va med ändå...mina knän gör ont igen, krånglar ju jämt...trött ja blir...
Efter mål vänta vi in de andra och gick till dansstudion med våra picknickkorgar vi fått och fika. Våra nummerlappar hänger stolt på studion, sen fick vi en söt medalj med rosa band, jag blev glad!!

Kommentarer
Postat av: Fatima

Jo jag såg dig allt. På väg hem fran SATS var det nära att jag blev nedsprungen av alla dessa vårrusande kvinnor och mitt i vimlet såg jag dig! Jag tog mig hem till slut dock efter många omvägar ha ha

2007-05-22 @ 11:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback