Klockren VÅG!?

Ja...det är bevisat, jag är vågarnas våg!
Labben igår på lektionen blev ett klockrent bevis på det.

Nu på projectledningen har vi jobbat mycket i grupp och med oss själva, mycket givande för man ser och analyserar mer hur man är som person och hur man fungerar i grupp. Just denna lektion blev inte så förvånande eller överraskande utan nästan lite läskigt att det kunde visa så exakt.

Första övningen skulle alla göra enskilt för att sedan få resultat och jämföra med varandra i gruppen och hur det skulle kunna påverka samarbetet i gruppen.

Övningen gick ut på att efter att ha svarat på vissa frågor som man skulle rangordna och ta ställning till, få resultat på en skala hur stor "prövare" "idégivare" "förklarare" och "sammanställare" man är.
De flesta drog mer åt ett visst håll medan min karta ser ut som en fyrkant, jämt balanserat mellan alla fyra.
Kan väl både vara fördel och nackdel antar jag, men det är så typiskt att jag ALLTID ska vara mellan, där det är mest "balanserat".

Nästa övning var att vi fick ett visst antal ord vi skulle beskriva varandra med, våra första intryck.

Jag fick:
Effektiv, Kommunikativ, Fantasifull, Kreativ, Engagerad, Lojal, Sansad, Sällskaplig, Trovärdig, Utåtriktad, Beslutsam och Kritisk.

Den här övningen är nog bra för egot :P
Fick ingenting negativt, men det som var annorlunda för mig mot de andra var att jag var utspridd mellan alla dessa medan de andra i gruppen hade flera på samma...igen..jag velar runt och balanserar...jag lämnar olika intryck hos olika personer vid samma tillfälle, men jag får vara glad att det var positivt hos alla och inte negativt. Sen e ju sällskaplig och kommunikativ lite lika, och fantasifull och kreativ osv...

Av alla orden så är det "beslutsam" som fick mig att reagera...för ni vet att beslut är någonting jag har svårt att ta :P Men ha mål, saker och drömmar jag vill göra det är inga problem! Så det kanske också kan ses som beslutsam...?

Sen har vi "Kritisk", förklaringen till den var så typiskt jag, och det var lite kul att Tomas reagerade på det redan på den första korta stunden vi träffades.
På något sätt blev det en lite disskution om ordet "aggressiv" och att ingen skulle vilja ha det, det lät negativt. OCH återigen för att balansera upp att alla va "emot" ordet sa jag:
"Men det kanske kan ses som någonting positivt, beror  nog på sammanhang..."

Detta är någonting jag gör hela tiden dygnet runt, försöker balansera upp och se det från den "svagas" sida, det tar emot så otroligt om jag ska sitta och hålla med, det är någonting jag bara inte kan göra...eller kan, kan jag om jag tycker det, som med ordet "agressiv", det lät inte så positivt för mig heller...men jag ville inte utesluta det och bara kasta bort det utan försöka hitta nått bra o balansera upp det lite...

"Han e så ful! - Men han e schysst, han har rätt fina ögon"

"Hon är dum i huvet! - ja...fast hon kan va snäll ibland"

"Det ska vara dödsstraff på alla som mördat!
- de gjorde ju inte rätt...men de va antagligen inte psykiskt stabila då..."

Ja, ni fattar...detta är ungefär hur mina tankar och åsikter brukar vandra, från "I-lands problem" till viktiga saker. Och alla lika prioriterade för mig. Med det här kom vi in på dagens föreläsning som var "Värderingar".
Det blev en del disskutioner och en väldigt intressant föreläsning, för alla var olika, intressant och höra hur folk tänkte.

Jag hade ganska stabila värderingar men de skulle nog rubbas rätt rejält beroende lite på vad det handlade om.

Ex. Genom kontakter gå före en operationskö om du är döende?

Aldrig!! Eller jag tror inte det..skulle inte kunna ha det på mitt samvete att jag tagit någon annans plats och liv när det inte var min tur egentligen...men skulle det gälla någon som stog mig nära, min familj, jag skulle inte tveka en sekund!

Ingen skillnad egentligen, för handlingen är samma...eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback