De senaste dagarna...

Lite update på vad som hänt de senaste dagarna...

Robert
fyllde år i torsdags, träffa han på studion planera lite klasser och bjöd födelsedagsbarnet på fika på stan. Syrran dyker upp från ingenstans, lurat mej att hon inte skulle komma hem än...surprise!
På kvällen blev det arena med massa dansfolk och fira Robert! Bara tjejer så han va nog nöjd, en fördel och va kille och dansare :P

Känns pinsamt att berätta det här men från klockan tio till klockan två drack jag och syrran tre öl var, TRE öl!
Kände när vi stog på dansgolvet att det snurrade lite, men täntke inte så mycke på de, folk  överallt, varmt..hade skitkul till vi skulle ta oss hem och jag känner att jag nog är lite för full för att ha druckit tre öl..?
Samma sak för syrran, vi vinglar in i hallen, jag får inte av mej skorna?
Försöker koncentrera mig och fokusera att gå rakt...Njela välter ner i soffan och bara stirrar upp i taket och vill inte röra sej för det snurrade så, det var det läskigaste jag varit med om...morgonen efter dunkade det bara i huvudet.
Hur många procent det är i fatöl vet ja inte men att båda blev så packad på TRE öl på hela kvällen är j*vligt skumt...

     
 

Dagen efter ringer telefonen, det är Malin, ringer och påminner om afterworken vi skulle på med Jens och Daniel.
Jag kravlar mej upp ur sängen tar en lååååång dusch, fixar tvätt och lite plugg och drar in till stan och möter killarna. Skön stämmning och sjukt roliga samtalsämnen, vi satt på BMB till ungefär åtta sen drog vi vidare till Daniel.
Skön hiphop musik, med Pontus som dj och scratcha lite, vattenpipa och en skön förfest. 
Det är underbart med skånska! :D
Och JA! Man säger skånlänning :P i min värld iaf....
Sen drog vi på Ankan, träffa Becka; Linda och Anna där också.

Jens, LillDaniel, Pontus, Anna, Linda, Malin, Jens, Daniel,Jens, Annas mage, Lilldaniel, Pontus
           
"LillDaniel" fick en makeover efter krogen, lite läppglans och vit kajal löser allt!

Sist men inte minst lördag...
Att en lite fjortis med bekräftelsebehov kan förstöra en helt kväll är sjuk!
Alla hade kul innan, kommer in på arena hinner se förbandet och Rooftop kommer ut och spelar lite schysst musik och får i gång publiken, Tensta kommer ut på scen och alla hoppar som dårar när de kör "alla som inte dansar är våldtäktsmän" jag står helt still och fattar inte varför de spelar just den låten..?
Jag menar...lyssna på texten? Den hänger inte ihop för fem öre, till och med jag hade lagt bättre vers än det där...

Men men....jag rycks med i stämningen och börjar hoppa jag med till jag får en knytnäve i huvudet.
Inte så farligt, gjorde inte så ont, fel plats fel tillfälle bara men fattade inte vad som händer...ser folk ligga på backen, slagsmål igång för fullt...jag känner igen tröjan, det är Gonza!! Backman ligger på backen, Gonza försöker dra i han och bredvid står en argsint liten 18åring (som vi alla vet vem det är), det var han som slog mig i förbifarten när han smällde till Johan som stog bredvid mig.

Allt detta handlade om att den här "18åringe", kallar han A just nu, inte kom förbi? Vi var ett gäng på ca 10pers som va ute och alla stog på samma ställe...jag missade vad som hände men syrran och de andra såg och hörde, tydligen hade de gått till såhär:
A: flytta på dej
J: försöker tränga ihop sej så mycke som de går så A kan komma förbi och säger, du får gå runt, och pekar...
Jag: Hoppar, har skitkul! "alla som inte dansar kapoooof!!"
När han smällde till Johan så kom hans knytnäve på mig. Jag trodde inte att de var så farligt som det var, vakten kommer och ingenting händer..? Allt folk runt om pekar på A och säger att han började slåss, men "tyvärr så kan vakten inte göra någonting för att ingen av dem såg det"
Fullt förståeligt men j*vligt orättvist!

Helt plötsligt blev allt lugnt och alla började kolla på Tensta igen, jag märker att syrran är borta...ingen  Johan heller...va händer nu??  Vi drar alla, kommer ut till dörren blod över hela Johan och syrran blodig i ansiktet, armarna, kläderna och skorna. Låter överdrivet kanske men det är det inte! Det var blod överallt...Johans blod hade skvätt iväg av slaget över hela henne plus när hon försökte hjälpa han.
Vi drar ut ingen vill vara kvar, ingen spelning och en totalt pajjad kväll för vad..?
På vägen ut möter vi A som är påväg in utan problem tillbaka inne på krogen.

Inte nog med det ser han alla oss på torget när vi e påväg hem och vill börja slåss igen, jag orkar inte mer så vi ringer polisen lite diskter, svaret jag får är: Det är slagsmål på andra ställen, kan inte skicka någon nu du får vänta lite
Jag är helt orolig vad som kommer hända så jag bara säger: "ja, ok" och lägger på
Till jag började fatta...
Vaddå vänta lite??? Ska ja köra en time out med dom eller?? Behövs väl ingen polis då? Då kan dom lika gärna skicka en ambulans direkt, eller i värsta falla en likbil...driver dom med mej eller!???

Jag ville bara därifrån, ingen taxi ingen buss, ett helt gäng mot oss för jag vet inte vad...? De vill slåss med en som var med oss för att "han umgås med fel folk" (vi var blandade från olika håll och bakgrund aldrig funderat på det innan nu när han ville ha det som anledning för att slåss?)
Sen slaget Johan fick var för att han var "svenne" ena förklaringen, andra "för att han lekte allanballan?"
Då kändes det som att de i princip skulle kunna slå ner en för vad som helst.

Orkar inte skriva mer men "N" som var med oss, en tjej!!! fick en rejäl smäll vid tinningen och ögat, rött och svullet, jag och syrran kom hem till slut helt ok och ren tur!
Det sjuka i det hela är att man "känner" folket, känner deras äldre syskon och bröder och jag trodde aldrig jag skulle säga det men just vid sånna här händelser, så skäms jag!
Skäms att höra till "dagens ungdom" skäms att "vara utlänning" skäms att "bo på kronoparken/Karlstad/Sverige" skäms att "folk med liknande bakgrund som en själv" fortfarande väljer våld över respekt och kärlek, jag SKÄMS SKÄMS SKÄMS!

Jag vet inte vad jag ska säga...en fett knas kväll....men jag vägrar sluta tro att fred, kärlek och förstlåelse är den bästa vägen, krig på en kontinent eller ett bråk på krogen spelar ingen roll...

Kommentarer
Postat av: Anna

SHIIIIIIIIIIIIIT, kortet på min mage var inte fagert gumman!!! för många glas vin där :D sökjer?? tack linda o becka.. hehe-- kjyss

2008-03-03 @ 23:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback